صفحه نخست|عکس|مقاله|كتاب|فیلم|صدا|كل مطالب|داستان|دل نوشته|دانلود
يکشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٨
  • لفظ عشق در احادیث
    در اینجا روایاتی را بررسی می‌کنیم که مشتقّات لفظ عشق در آن‌ها به کار رفته است. (1)

  • چگونه مهربانی خدا را باور کنیم؟
    حجت الاسلام پناهیان - چگونه مهربانی خدا را باور کنیم؟ - رمضان 97

  • 5 داستان درباره اخلاص
    پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: سه نفر از بنى اسرائیل با یكدیگر هم سفر شدند و به مقصدى روان شدند. در بین راه بارى ظاهر شد و باریدن آغاز نمود، خود را پناهنده به غارى نمودند.

تصویر روز

عاشقانه ترين لحظات

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 164091
 بازدید امروز : 1207
 کل بازدید : 4141744
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
 زمان بازدید : 0/3281
اخبار > قطه‏ ى زير باء بسم الله‏


کد خبر: ١٩١٦ تاریخ انتشار:پنج شنبه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٤ | ١٨:٣١ تعداد بازدید: ...

قطه‏ ى زير باء بسم الله‏

خداى عزيز نه تنها همه حقايق و علوم و اسرار و رموز قرآنى را به عنوان برترين نعمت معنوى به پيامبرش ارزانى داشت،

قطه‏ ى زير باء بسم الله‏

کتاب : تفسير حكيم جلد یک

نوشته : استاد حسین انصاریان

پيش از آن كه به روايت بسيار مهم نقل شده از اميرالمؤمنين (ع) در رابطه با نقطه باء بسم الله اشاره شود، لازم مى‏دانم مقدمه استوارى را كه از قرآن مجيد و روايات نظام داده‏ام ارائه كنم، تا دريافت حديث نقطه سهل و آسان گردد.
خداى مهربان همه حقايق و علومى كه در قرآن است، و به ويژه اسرار بسيار پيچيده‏اى كه در اين گنجينه عرشى است، و رموز پنهانى كه در اين خزينه دانش ملكوتى است كه آنها را بر احدى از بندگانش پيش از پيامبر اسلام آشكار نساخت در آسمان قلب محمد هم چون خورشيدى پرفروغ طلوع داد، و به همين خاطر در جاى جاى از قرآنش او را به عنوان معلم قرآن معرفى نمود.
يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ. «1»*
خداى عزيز نه تنها همه حقايق و علوم و اسرار و رموز قرآنى را به عنوان برترين نعمت معنوى به پيامبرش ارزانى داشت، بلكه دانش غيب يعنى دانش آنچه بوده و آنچه خواهد بود و آگاهى به باطن مُلك و ملكوت را نيز به آن حضرت به خاطر شايستگى و لياقتش و سعه‏ى وجودى‏اش و نورانيت و طهارت باطنى‏اش عطا فرمود:
عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَداً (26) إِلَّا مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ: «2»
او داناى غيب است و هيچ كس را بر غيبش آگاه نمى‏كند مگر رسولى را كه [براى آگاه شدن از غيب‏] انتخاب كرده است.
آرى صفا و نورانيت به ويژه طهارت فكرى و قلبى و روحى پيامبر بزرگوار اسلام اقتضا كرد كه به توفيق حضرت حق جامع همه علوم قرآنى و اسرار و رموز ملكوتى و به ويژه علم غيب شود.
روايات بسيار مهمى كه در كتاب‏هاى فريقين از قول حضرت نقل شده كه در آن روايات از حوادث پس از خودش تا قيامت خبر داده، و به ويژه در پاره‏اى از آن روايات به ريز حوادث اشاره نموده و از مجموعه آن روايات تعبير به اخبار
غيبى شده، نشانگر قطعى اين حقيقت است كه حضرت از جانب خدا بر اساس آيه‏اى كه از سوره جن گذشت آگاه به غيب بوده است.
در اين بخش به نمونه‏اى اندك از غيب‏گوئى‏هاى رسول اكرم اشاره مى‏كنم، تا بر يقين شما به آگاه بودن آن حضرت از غيب افزوده گردد:
«يا اباذر تعيش وحدك و تموت وحدك و تدخل الجنة وحدك، يسعد بك قوم من اهل العراق يتولون غسلك و تجهيزك و دفنك:» «3»
اى ابوذر تو در آينده تنها زندگى خواهى كرد، و تنها و غريب خواهى مرد، و تنها وارد بهشت خواهى شد، خوشبختى و سعادت به خاطر تو نصيب گروهى از اهل عراق خواهد شد كه دست اندركار غسل و كفن و تجهيز تو گردند!
آيا اين پيش‏گوئى پيامبر با تبعيد ابوذر به وسيله حكومت زمانش به بيابان خشك و سوزان ربزه، و مرگ او در غربت و تنهائى به سبب گرسنگى و تشنگى و تجهيزش به دست كاروانى از عراق كه از مكه به مدينه مى‏رفت به وقوع نپيوست؟
«يا على انك باق بعدى و مبتلى بامتى، و مخاصم يوم القيامة بين يدى الله فاعدد جوابا، فقلت بابى انت و امى بين لى ما هذه الفتنة التى يبتلون بها، و على ما اجاهدهم بعدك؟
فقال انك ستقاتل بعدى الناكثةو القاسطة و المارقةو حلاهم و سماهم رجلا رجلا ....» «4»
يا على پس از من زندگى‏ات ادامه پيدا مى‏كند و به امتم مبتلا مى‏شوى و قيامت در پيشگاه حق با آنان به محاكمه برمى‏خيزى، براى آن روز جواب آماده كن.
گفتم: پدر و مادرم فدايت اين فتنه‏اى كه امت به آن دچار مى‏شوند برايم بيان كن و اين كه بر چه چيزى با آنان به جهاد برخيزم؟
فرمود: پس از من با ناكثين و قاسطين و مارقين [بيعت شكنان، روى گردانان از حق، بيرون روندگان از دين‏] جنگ خواهى كرد، سپس نام فرد فرد آنان را به من گفت،
آيا اين غيب‏گوئى پيامبر با جنگى كه طلحه و زبير در بصره و معاويه در صفين و خوارج در نهروان به اميرالمؤمنين تحميل كردند به وقوع نپيوست؟!
«الساعة تكون عند خبث الامراء، و مداهنة القراء و نفاق العلماء، واذا صدقت امتى بالنجوم، و كذبت بالقدر و ذلك حين يتخذون الكذب ظرفا، و الامانة مغنما، و الزكات مغرما، والفاحشة اباحة، والعبادة تكبر اواستطالة على الناس، و حينئذ يفتح الله عليهم فتنةغبراء مظلمةفيتيهون فيها كما تاهت اليهود:» «5»
آن روزگار هنگامى است كه حكمرانان آلوده و پليد باشند، قاريان به سازش با بدكاران برخيزند، دانشمندان در گردونه نفاق قرار گيرند، امتم منجمان ياوه‏گو را تصديق نمايند، و تقديرات حكيمانه حق را تكذيب كنند، در آن زمان دروغ را مهارت، خيانت در هر امانت را غنيمت، زكات را تاوان و غرامت، و گناهان و زشتى را مباح دانند، و عبادت را بارى سنگين شمرده، و با منت نهادن بر مردم انجام دهند، در آن زمان خدا فتنه جانگاهى را بر آنان مسلط مى‏كند كه در فضاى آن فتنه سرگردان و متحير شوند چنان كه قوم يهود در بيابان تيه سرگردان شدند.
آيا اين زمان كه همه اين امورى كه در روايت بيان شده گريبان بيش از نود درصد از مردم را گرفته مصداق پيش‏گوئى پيامبر بزرگ اسلام نيست؟!
در اين روزگار از بزرگ‏ترين و خطرناك‏ترين فتنه‏ها فتنه زنانى است كه از مبدء و معاد، ايمان و اخلاق، عفت و پاك‏دامنى، كرامت و اصالت دورند و جز خودآرائى، طنازى، عشوه‏گرى، براى به دام انداختن جوانان و مردان، و از هم پاشيدن نظام خانواده، و رواج فساد و فحشا و منكرات شغلى ندارند، زنانى كه پيامبر اسلام در يك جمله كوتاه دردمندانه به عنوان كانون فتنه از آنان خبر داده و نسبت به كار و اهداف پليدشان پيش‏گوئى نموده است!
«ما ترك بعدى فتنة اضر على الرجال من النساء:» «6»
پس از من هيچ فتنه‏اى رخ نشان نمى‏دهد كه براى مردان زيان‏بارتر از فتنه زنان باشد.
وضع فعلى اكثر زنان جهان در غرب و شرق: لوليدن در ميان مردان، حضورشان به صورت نيمه عريان در مجامع و محافل، كارگردانى مراكز فحشا و منكرات، به جاسوسى گرفتنشان بر ضد ملت‏ها و اشخاص، بهره‏گيرى از عكس‏هاى شهوت برانگيزشان، در تبليغات، هجومشان به هنرپيشگى با اهدافى پليد و آلوده، پركردن ساعات ماهوارها و سايت‏ها به زشت‏ترين وضع، قرار گرفتنشان در پست‏هاى كليدى همراه با بازى‏گرى‏هاى سياسى، بى‏وفائى و خيانت نسبت به همسران، بى‏تفاوتى نسبت به فرزندان بخاطر تأمين هوا و هوس‏ها و شهوات فردى، ميدان‏دارى بى‏قيد و شرط در شهوات جنسى و .... تفسير و توضيحى بر كلمه (فتنه) است.
كه در روايت پيامبر كه به عنوان خبر غيبى و پيش‏گوئى از آن حضرت صادر شده آمده است.
«ما ترك بعدى فتنةاضر على الرجال من النساء»

پی نوشت ها:
______________________________

(1)- بقره، 129- آل‏عمران، 164- جمعه، 2.
(2)- جن، 27 و 26.
(3)- مكارم الاخلاق طبرسى 500، بحار ج 77 ص 46.
(4)- ميزان الحكمه چ 1، ج 7 ص 383.
(5)- روزگار رهائى ج 2 ص 779.
(6)- روزگار رهائى، ج 2، ص 738.

 

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1394/06/19 18:23
0
0
عالیست .خدا اجرتان دهد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
[عضویت]
[فراموشی رمز توسط ایمیل]
کتابخانه
چگونگی مهر زدن خدا بر دل‌ها
چرا نماز بخوانیم؟ نویسنده: امیر رجبی
 امیر رجبی
  چرا نماز بخوانیم؟
کمیل و دعایش نویسنده : حاج شیخ عباس مخبر دزفولی
 حاج شیخ عباس مخبر دزفولی
  کمیل و دعایش
قصص الله یا داستانهایی از خدا جلد 2 نویسنده: قاسم میرخلف زاده
 قاسم میرخلف زاده
  داستانهایی از خدا جلد (2)
قصص الله داستان خدا - شهید احمد میرخلف زاده قاسم میرخلف زاده
 احمد میرخلف زاده
  داستانهایی از خدا جلد (1)
درس اخلاق

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت  الله  است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

((طراحی قالب سایت : تیم طراحی سبلان نیوز ))